Karlijn Deene

Provincieraadslid

Karlijn is gemeenteraadslid in Gent. Ze is afkomstig van Zomergem (Lievegem) waar je haar nog regelmatig kunt vinden bij familie en vrienden. In 2009 werd zij raadgever van Vlaams minister en later minister-president Geert Bourgeois. Sinds vorig jaar is zij projectmanager in de privésector.

Karlijn is historica van opleiding. Geschiedenis en cultuur liggen haar nauw aan het hart. In haar vrije tijd vind je haar gemakkelijk aan de piano of in haar thuisbibliotheek.

Zowel voor de provincie als voor de stad Gent focust Karlijn op 3 grote thema’s: betaalbaar en veilig wonen, jobs en ondernemerschap en bewaren van de Vlaamse identiteit.  Zij pleit voor een sociaal, slim en efficiënt bestuur.

‘De provincie beschikt over een eigen provinciale ontwikkelingsmaatschappij (POM). Deze moet wat N-VA betreft inzetten op het verduurzamen en moderniseren van bedrijventerreinen. Veel bedrijven en ondernemers zoeken naar een geschikte locatie om hun bedrijf uit te breiden of om zich ergens te vestigen. Daarom moeten we onbenutte bedrijfsgronden activeren en de ruimtebehoefte van ondernemingen opvolgen en monitoren.’