Bart Vermaercke

Provincieraadslid

Bart Vermaercke heeft een indrukwekkend maatschappelijk CV. Hij is bekend als gewezen voorzitter van de Scouts en Gidsen van Deinze, medeoprichter van het Plaatselijk Werkgelegenheidsagentschap, gewezen voorzitter van Unizo Deinze en communicatieverantwoordelijke van de Stoet van Canteclaer. Zijn huidige functie als voorzitter van Unizo Oost-Vlaanderen zet hij na vijf jaar stop om voluit voor de N-VA te gaan in de nieuwe fusiestad Deinze én in de provincie Oost-Vlaanderen.

‘Op dit moment zijn er drie Oost-Vlaamse provinciale economische instellingen: de POM (Provinciale Ontwikkelingsmaatschappij), de EROV (Economische Raad voor Oost-Vlaanderen) en de provinciale dienst Economie. De N-VA wil een fusie – of althans een heel nauwe samenwerking en integratie – van deze instellingen realiseren. Door het samenvoegen van deze instellingen verhogen we de efficiëntie en de slagkracht en kunnen we dubbel werk vermijden