Participatie van de provincie in de Floraliën

Op 30 november 2016, over deze onderwerpen: Floraliën, Landbouw

De laatste editie van de Floraliën was geen succes. Dat is jammer, want de Floraliën is een belangrijk uithangbord en promotiemiddel voor de sector. Om de financiële kater van de afgelopen editie op te vangen gaat de provincie de organisatie niet langer subsidiëren maar hier ook effectief een participatie (met inbreng van kapitaal) in opnemen. ‘Voor onze fractie is het noodzakelijk om eerst te onderzoeken wat de oorzaken waren van het tegenvallende aantal bezoekers alvorens zomaar geld ter beschikking te stellen,’ stelt provincieraadslid Johan Van Duyse.

‘Als de organisatie er niet in slaagt om voldoende private middelen aan te trekken, dan rijst de vraagt of men wel nog overtuigd is van het belang van de manifestatie voor de sector en van het concept van de laatste editie,’ vindt Van Duyse. De N-VA fractie vindt het bovendien belangrijk dat er ook private spelers participeren en dat het concept van de afgelopen editie in vraag gesteld wordt. ‘Pas als duidelijk wordt wat de oorzaken zijn van de tegenvallende editie en als men het tegenvallende concept wil herdenken, kan een participatie overwogen worden,’ besluit Johan Van Duyse.