Walter Roggeman

Provincieraadslid

Walter Roggeman is lijsttrekker van het kiesdistrict Aalst-Oudenaarde. Walter is bioloog van opleiding en was gedurende zijn hele beroepscarrière leidend ornitholoog aan het Museum voor Natuurwetenschappen in Brussel. Van jongs af was Walter actief in het verenigingsleven rond natuur en milieu. Hij was ruim 20 jaar voorzitter van Natuurpunt en sinds 2015 erevoorzitter van Natuurpunt. Hij gaf mee vorm aan de fusie van de Wielewaal en Natuurreservaten en de oprichting van Natuurpunt.

Sinds de oprichting was Walter lid en driemaal voorzitter van de Vlaamse Minaraad, een strategische adviesraad van de Vlaamse Regering. Deze deskundigheid in de grondgebonden materies zoals natuur, milieu, ruimtelijke ordening is een belangrijke troef omdat deze bevoegdheden na de afslanking bij de provincie gebleven zijn.

Het is geen geheim dat de N-VA de provincies verder wil afbouwen maar zolang de provinciebesturen bestaan willen we ook daar op het beleid wegen. Als partij willen we ons inzetten voor een transparant en efficiënt provinciebestuur dat er is voor alle inwoners en gemeenten. Wij zijn sterk voorstander van een overlegmodel dat niet gebaseerd is op gezag maar op respect en empathie voor alle gesprekspartners. De N-VA wil inspanningen leveren om op alle niveaus te werken aan een klimaatneutrale en duurzame toekomst.

Roggeman is geboren en getogen in Aalst en is vader van drie zonen waarvan er twee al decennia werkzaam zijn bij een gerenommeerd baggerbedrijf. Zijn partner is zaakvoerster van een Aalsterse KMO.