Kurt Moens

Eerste gedeputeerde

Lijsttrekker Kurt Moens is opgegroeid te Ertvelde-Rieme, een dorp langsheen het kanaal Gent-Terneuzen.  Hij woont er nog steeds samen met zijn vrouw Sofie en zijn drie kinderen Martha, Jacob en Isaac. Van opleiding is hij opvoeder en leerkracht godsdienst. Als opvoeder werkte hij een tiental jaar in een instelling voor personen met een mentale beperking. De laatste 15 jaar is Kurt leerkracht godsdienst in het secundair onderwijs te Zelzate. Van jongsaf was hij actief in de Chiro en later in verschillende socio-culturele verenigingen. Hij speelde toneel in het plaatselijk gezelschap ‘Door Vriendschap Geriemd’ en is lid van de Kerkfabriek Sint-Barbara Rieme.

Kurt was jaren lid van de Volksunie en bij de splitsing koos hij als één van de weinigen in Evergem voor de N-VA. Vanaf 2006 was hij OCMW-raadslid en in de huidige legislatuur is hij voorzitter van het OCMW en schepen van sociale zaken in Evergem. Daarnaast is hij voorzitter van het Zorgbedrijf Meetjesland. Met 5722 voorkeurstemmen werd hij in 2012 verkozen tot provincieraadslid waar hij de dossiers rond onderwijs en erediensten opvolgt. Ook de sociale thema's interesseren hem, net zoals de zaken die gerelateerd zijn aan het Meetjesland. De weinige momenten vrije tijd besteed hij aan gezellig tafelen met vrienden of eens een weekendje weg met het gezin om te wandelen en culinair te genieten.

De lijst van Gent-Eeklo is een sterke ploeg met een mix van ervaring en jeugdig talent en een goed evenwicht tussen de regio’s van het kiesdistrict. Zolang de provinciebesturen bestaan, wil de N-VA ook daar op het beleid wegen en gaan voor goed bestuur. Wij zijn als partij ideaal geplaatst om de verandering ook op het provinciale niveau in goede banen te leiden.’, aldus lijsttrekker Kurt Moens.