Nieuwe peuterspeeltuin voor het provinciaal domein De Ster

Op 20 december 2017, over deze onderwerpen: Provinciale domeinen, Recreatie

De peuterspeeltuin in het provinciaal domein De Ster is meer dan 17 jaar oud en is dus aan vervanging toe. De provincieraad besliste op 13 december jl. om een nieuwe peuterspeeltuin te voorzien. De nieuwe speeltuin krijgt een nieuwe locatie tussen het huidige Beach house en de waterglijbanen. Voor de speeltuin is een oppervlakte van ongeveer 1800 vierkante meter voorzien. De N-VA-fractie heeft dit mee goedgekeurd. ‘Aangezien er op verschillende plaatsen houtrot is vastgesteld en gezien de leeftijd van de speeltuin is een opknapbeurt niet meer te verantwoorden. Het is duidelijk dat er nood is aan een nieuwe speeltuin waar (groot)ouders hun (klein)kinderen op een veilige manier kunnen laten spelen’, aldus provincieraadslid Rik De Vis.

De provincieraad keurde de gunningsvoorwaarden voor het ontwerpen en het aanleggen van de peuterspeeltuin goed. Hiervoor wordt gewerkt met een design- en buildopdracht waarbij de opdracht gegund zal worden aan een ontwerper, een aannemer en een leverancier van de speeltoestellen die dan samen een aanvraag moeten indienen. ‘De deputatie heeft altijd gesteld dat de design- en buildopdracht voor ingewikkelde dossiers gebruikt zou worden maar nu wordt het zelfs voor een simpele peuterspeeltuin gebruikt. Ik zou de deputatie toch willen oproepen om in de toekomst terug met de klassieke procedure te werken om zo ook de kleinere zelfstandige architecten een kans te geven om een ontwerp in te dienen’, besloot Rik zijn tussenkomst.