N-VA- fractie stelt opnieuw voor om intendant aan te stellen voor het dossier van de weekendverblijven in Stekene en Sint-Gillis-Waas

Op 29 november 2017, over deze onderwerpen: Reconversie verblijfsrecreatie

De PRUP’s (Provinciale Ruimtelijke Uitvoeringsplannen) fase 1 en fase 2 rond de weekendverblijven zijn ondertussen reeds definitief vastgesteld door de provincieraad maar dat betekent niet dat de problematiek hiermee opgelost is. De PRUP’s in Stekene en Sint-Gillis-Waas vormen op dit moment een juridisch kluwen zonder weerga tussen bewoners, eigenaars, de provincie en het Vlaams Gewest. ‘Om de nodige rechtszekerheid te garanderen en om deze moeilijke zaak te deblokkeren zou ik de deputatie nogmaals willen oproepen om een intendant aan te duiden’, aldus provincieraadslid Johan Van Duyse

Er zijn voor Stekene en Sint-Gillis-Waas drie PRUP’s goedgekeurd door de provincieraad: het PRUP Reconversie verblijfsrecreatie Stekene fase 1, het PRUP Reconversie verblijfsrecreatie Sint-Gillis-Waas fase 1 en het PRUP Reconversie verblijfsrecreatie Stekene en Sint-Gillis-Waas fase 2. Het PRUP Reconversie verblijfsrecreatie Stekene fase 1 is op 28 april 2017 vernietigd door de Raad van State en het Vlaams Gewest heeft een procedure aanhangig gemaakt om het PRUP Reconversie verbijfsrecreatie Stekene en Sint-Gillis-Waas fase 2 te vernietigen. ‘Het aanstellen van een intendant zou ons mogelijk uit deze impasse kunnen halen’, besluit Van Duyse