Eric Scheire vraagt inzage in evaluatieverslagen projecten ‘Ouder worden in je buurt’

Op 23 februari 2017, over deze onderwerpen: Gezondheids​zorg en welzijn

Tijdens de provincieraden van 2 september 2015 en 25 mei 2016 werden in totaal zes uitvoeringen van het project ‘Ouder worden in je buurt’ goedgekeurd voor subsidiëring. De N-VA- fractie heeft een aantal van deze projecten goedgekeurd maar heeft andere projecten niet goedgekeurd omdat we kritisch staan t.o.v. een aantal uitvoerders en de inhoud van een aantal projecten. Provincieraadslid Eric Scheire vroeg op de provincieraad van 22 februari jl. inzage in de evaluatieverslagen.

Conform het reglement waren de uitvoerders van de projecten verplicht om een evaluatieverslag in te dienen ten laaste op 30 december 2016. Eric vroeg daarom op de provincieraad aan de gedeputeerde of alle evaluatieverslagen ingediend werden en of ze door de provincie positief geëvalueerd zijn. ‘De gedeputeerde heeft bovendien beloofd dat de subsidiebedragen teruggevorderd zouden worden indien de evaluatie negatief was’, aldus Scheire.

Uit het antwoord van de gedeputeerde blijkt dat slechts vier van de zes projecten verantwoord zijn volgens de regels maar dat twee projecten nog verantwoord moeten worden. De gedeputeerde stelde tevens dat er gewerkt wordt aan een globale evaluatie van de projecten ‘Ouder worden in je buurt’. ‘Het is duidelijk dat een opvolging vanuit de oppositie noodzakelijk is, daarom zou ik graag een aantal van deze evaluatieverslagen willen inkijken’, besloot Scheire zijn tussenkomst. De gedeputeerde beloofde deze verslagen ter beschikking te stellen.