Provincieraadsfractie vraagt om plannen voor Glastuinbouw in Melsele stop te zette

Op 21 december 2015

MELSELE - Het provinciaal Ruimtelijk Uitvoeringsplan (PRUP) Glastuinbouw te Melsele werd in december 2014 vernietigd door de Raad van State. De provincie wil daarom een nieuw PRUP opmaken voor de realisatie van Glastuinbouw in Melsele. Het gemeentebestuur van Beveren heeft aan de deputatie gevraagd om de plannen stop te zetten gezien de gewijzigde realiteit. Waar er in het verleden sprake was van verschillende jonge tuinbouwers die in Melsele een nieuw tuinbouwbedrijf wilden inrichten is deze interesse vandaag nagenoeg onbestaande. ‘Gezien er bij het gemeentebestuur, de lokale bevolking én de lokale groentetelers geen draagvlak bestaat moet de provincie de plannen stopzetten’, vindt provincieraadslid Johan Van Duyse.

De provincie kiest er echter voor om de plannen toch door te zetten. Het PRUP zal vermoedelijk in het voorjaar van 2016 aan de provincieraad worden voorgelegd. ‘Het is onbegrijpelijk dat de provincie de plannen blijft doorzetten’, besluit Van Duyse.