Open VLD wil Oost-Vlaamse startende ondernemers geen extra duwtje in de rug geven

Op 18 december 2013

De N-VA fractie heeft op de provincieraadszitting van 18 december 2013 bij de bespreking van reglement van de algemene provinciebelasting voor bedrijven in 2014 een amendement ingediend om startende ondernemers voor de eerste 3 jaar vrij te stellen van deze belasting.

Dit is een maatregel om de startende ondernemers een extra duwtje in de rug te geven en het ondernemersklimaat in Oost-Vlaanderen te bevorderen’, aldus Andries Gryffroy, fractievoorzitter N-VA Oost-Vlaanderen. Maar Open VLD en de 2 andere meerderheidspartijen zien dit niet zitten.

Het ondernemersklimaat bevorderen

Voor de N-VA is een bloeiend en aantrekkelijk ondernemersklimaat noodzakelijk voor de creatie van werkgelegenheid en het behoud van de welvaart.

Ieder ondersteuning voor beginnende ondernemingen is een belangrijk signaal. ‘De provincie kan een voortrekkersrol spelen in het uittekenen een positief en ondernemingsgericht beleid en zo starters alle kansen geven’, geeft Andries Gryffroy aan. Door specifiek voor de starters een tijdelijke vrijstelling te voorzien geeft de provincie meer financiële ademruimte aan beginnende ondernemers en stimuleert men de economische activiteiten in Oost-Vlaanderen.

Maar Open VLD en de 2 andere meerderheidspartijen zien dit blijkbaar niet echt zitten. Voor hen is een belastingverlaging voor startende ondernemingen geen prioriteit.