Jeroen Lemaitre blijft kritisch over de Leopoldskazerne

Op 12 september 2014

Als reactie op het Vlaamse regeerakkoord deed de eerste gedeputeerde een aantal uitspraken in de pers, onder andere over de Leopoldskazerne. Het was plots onduidelijk of de geplande centralisatie van de provinciale diensten in de Leopoldskazerne zou doorgaan. Ook over het aankopen van delen die eigendom zijn van Stad Gent rees twijfel.

Daarom ondervroeg fractievoorzitter Jeroen Lemaitre de bevoegde gedeputeerde. N-VA is nooit voorstander geweest van de centralisatie in de Leopoldskazerne
(klik hier voor meer informatie). Gelet op de hervorming van de provincie wordt dit dossier alsmaar absurder.

De deputatie antwoordde dat ze hoe dan ook doorgaat met de centralisatie in de kazerne. De concrete invulling en de effecten van de provinciehervorming op dit project blijven onduidelijk. Over de aankoop van de delen van Stad Gent is nog niets beslist.

Wordt dus vervolgd! De N-VA fractie blijft bij haar standpunt: de centralisatie in de kazerne is geen goed idee!