De noodzaak van een goede communicatie in het dossier van de windmolens (bis)

Op 23 september 2013

Jeroen Lemaitre, fractieondervoorzitter N-VA, ondervroeg de deputatie over het uitblijven van de geplande infosessie begin September in Zwijnaarde. Nochtans was dit een uitdrukkelijke belofte die de bevoegde deputé, Geert Versnick, maakte.

Belofte maakt schuld

Op de provincieraad van 19 juni laatstleden antwoordde de deputatie op de vraag van N-VA fractieondervoorzitter Jeroen Lemaitre over de communicatie in het windmolendossier dat begin September een bijkomende infosessie voor de inwoners van Zwijnaarde zou worden voorzien. De uitnodiging daarvan zou in de week van 19 augustus worden verstuurd naar de betrokken bewoners.

Alhoewel de bewoners uitkeken naar de tweede noodzakelijke infosessie bleef het stil en werd er volgens onze informatie nog geen gepland’, aldus Jeroen Lemaitre. Aangezien dit zorgt voor enige ongerustheid in de buurt, kaartte hij het uitblijven van de infosessie en het gebrek aan communicatie hierover aan.

Uitstel mag geen afstel zijn

De deputatie antwoordde dat er op korte termijn wordt samengezeten met een aantal betrokken inwoners om de aanpak van de communicatie te bespreken. Op basis daarvan zullen initiatieven worden ingepland.

De N-VA juicht toe dat de deputatie het belang van een goede communicatie inziet. Van uitstel mag echter geen afstel komen.  ‘Een sterk draagvlak is noodzakelijk voor een dergelijk ambitieus plan. De betrokken inwoners moeten duidelijk weten wat er hen te wachten staat en wat de impact is op hun leefomgeving’, geeft Jeroen Lemaitre aan.