Annemie Demuyt uitte opnieuw haar bezorgdheid over het MOBER Oude Briel

Op 10 september 2014

De provincieraadsfractie heeft de mobiliteitsproblematiek rond het PRUP Oude Briel reeds verschillende malen aangekaart bij de deputatie. Keer op keer waren de antwoorden vaag en ontwijkend. Tijdens de raadszitting van 3 september jl. vroeg Annemie aan de deputatie of er bij de herwerking  van het MOBER en het PRUP rekening gehouden is met opmerkingen van de lokale bevolking en met de eisen van de stad Dendermonde inzake garanties voor het oplossen van het mobiliteitsprobleem. De gedeputeerde verklaarde dat de mobiliteitsproblematiek opgelost zou worden in een tweede PRUP, door de ontdubbeling van de Mandekensstraat. Hiermee zou men zo tegemoet komen aan de eisen van de stad. Op de derde vraag, inzake de bereikbaarheid van het Genthof in Buggenhout, werd niet gereageerd.

De N-VA vindt dat er tot nu toe onvoldoende oplossingen voorzien zijn inzake mobiliteit en blijft dit dossier op de voet volgen.