Persbericht: N-VA Aalst-Oudenaarde maakt lijst voor provincieraadsverkiezingen bekend

Op 5 juli 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018
groepsfoto Aalst-Oudenaarde

Ondanks het sterke resultaat in 2012 werd de N-VA door de traditionele partijen in de oppositiebanken geduwd. De daaropvolgende zes jaar heeft de N-VA-provincieraadsfractie zich opgesteld als een kritische maar ook constructieve stem in het provinciaal beleid. Op 14 oktober a.s. wil de N-VA opnieuw de grootste partij van Oost-Vlaanderen worden in de provincieraad zodat de traditionele partijen niet meer om de N-VA heen kunnen.

De lijst voor het kiesdistrict Aalst-Oudenaarde wordt getrokken door Aalstenaar Walter Roggeman, gevolgd door huidige provincieraadsleden Marleen Van de Populiere uit Wortegem-Petegem en Paul Carteus uit Ronse. Beroepshalve is Marleen campusverantwoordelijke van de school voor verpleegkunde in Oudenaarde. Ook Paul was werkzaam in het onderwijs en hij is voorzitter van het Davidsfonds Ronse.

Op plaats vier en vijf vinden we Ilse Roggeman uit Geraardsbergen en Rik Vandeputte uit Zottegem terug.  Ilse is werkzaam in een ondersteunings- en zorgcentrum voor mensen met een beperking en Rik is onafhankelijk verzekeringsmakelaar. Saartje Heymans uit Lede en Shahla Bagheri uit Denderleeuw staan op plaats 6 een 7.

Met Saartje wordt gekozen om de jeugd een kans te geven en Shahla is als voormalig vluchteling en nieuwe Vlaming goed geplaatst om te wijzen op de gevaren van het Islamisme.  Saartje is werkzaam bij het departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezin en Shahla is zelfstandig kapster in Aalst. Herman Van Den Driessche staat op plaats 8. Hij is een actieve duizendpoot en onder andere voorzitter van Unizo Oudenaarde.

Provincieraadslid Baudewijn Diependaele –  vader van Vlaams Parlementslid Matthias Diependaele – en Europees parlementslid Helga Stevens duwen de lijst. Baudewijn was de voorbije zes jaar in de provincieraad ondervoorzitter en coördinator van de eerste commissie. In het Europees Parlement houdt Helga zich vooral bezig met asiel en migratie, privacy, databescherming en veiligheid.

Lijsttrekker Walter Roggeman is bioloog van opleiding en was gedurende zijn hele beroepscarrière leidend ornitholoog aan het Museum voor Natuurwetenschappen in Brussel. Hij was ruim 20 jaar voorzitter en sinds 2015 erevoorzitter van Natuurpunt. Zijn deskundigheid in de grondgebonden materies zoals natuur, milieu en ruimtelijke ordening vormen een belangrijke troef die hij ook, sinds de oprichting in 2009, uitspeelt in de Vlaamse MINA-raad.

Met deze lijst wil de N-VA opnieuw een goed resultaat neerzetten om zo de broodnodige verandering te brengen in de provincie Oost-Vlaanderen op het vlak van efficiëntie en goed bestuur. ‘De lijst van Aalst-Oudenaarde is een sterke ploeg met de nodige ervaring en een duidelijk evenwicht tussen de regio’s van het kiesdistrict’, stelt AB-voorzitter Johan Duyck.

“Als partij willen we ons inzetten voor een transparant en efficiënt provinciebestuur dat er is voor alle inwoners en gemeenten. Zolang de provinciebesturen bestaan wil de N-VA ook daar op het beleid wegen. We zijn sterk voorstander van een overlegmodel dat niet gebaseerd is op gezag maar op respect en empathie voor alle gesprekspartners. De N-VA wil ook inspanningen leveren om op alle niveaus te werken aan een klimaatneutrale en duurzame toekomst”, aldus lijsttrekker Walter Roggeman.