Veilig fietspad in Sint-Niklaas een stap dichterbij

Op 25 mei 2017, over deze onderwerpen: Fietssnelwegen

De provincieraad heeft op 24 mei 2017 het bestek, de raming en de gunningswijze voor de opmaak van een ontwerp en de begeleiding van de uitvoering van de fietssnelweg tussen het station van Sint-Niklaas en de Grote Heimelinckstraat te Sint-Niklaas goedgekeurd. Het traject van de fietssnelweg zal via een fietsbrug over Vijfstraten en de kruising van de Nieuwe Molenstraat verlopen. Deze fietsverbinding is onderdeel van de fietssnelweg Gent-Antwerpen. De N-VA- fractie heeft dit mee goedgekeurd in de provincieraad.

In opdracht van de stad Sint-Niklaas wordt een haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd voor de fietsbrug tussen Vijfstraten en de Nieuwe Molenstraat vlak naast het spoor. ‘De beslissing van de provincieraad brengt ons terug een stap dichter bij de realisatie van een veilig fietspad in Sint-Niklaas. Het huidige traject waar de fietssnelweg Gent-Antwerpen de stad Sint-Niklaas kruist zorgt immers voor een onveilige situatie voor de zwakke weggebruiker.’, aldus provincieraadslid en schepen Annemie Charlier.